Sjukdomstider

Dags att även jag skapar en blogg. Är lite seg i starten bara. Hä kommer jag berätta om lite smått och gott som händer i vår familj. För händer det gör det hela tiden. Det bara blir så med en fyraårig prinsessa och en 1,5 årig prins runt benen.

Verkar som att många är sjuka nu. Både på jobbet och dagis. Förkylningar, hosta, feber, vinterkräksjuka m.m. Ja, man kan ju inte undvika allt oavsett hur mycket man försöker. Idag när jag hämtade Felix på dagis var han enda barnet på sin avdelning (de är 16 barn i vanliga fall). Övriga var hemma och var sjuka. De hade varit ett barn till där halva dagen sen fick hans föräldra hämta honom då han hade feber. Ja, vi får väl se hur det blir imorgon. Kanske blir min lilla prins ensam på sin avdelning. Lyxigt att ha tre personal helt själv =) Snacka om uppmärksamhet. Vår lilla teaterapa lär ju inte misstycka.
Matilda har varit på gymnastik nu ikväll. Hon gillar den nya gruppen sådär faktiskt. Hon har en tendens till att bli rätt blyg och även om hon är duktig så vill hon gärna att det är jag som hjälper henne och inte ledarna. Men jag tror att det ger med sig. Hon tycker i alla fall om att vara på gymnastiken. Hoppas bara att lilla I får plats också så tror jag att intresset blir ännu större.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback