Önskar jag inte gått upp.....

imorse. Usch vilken tokig dag vi haft. Var nog inte meningen att jag skulle klivit ur sängen. Hade bestämt med Matildas gudmor att vi skulle ta våra barn och åka till Junibacken. De hämtade oss i sin bil (de har en med sju säten) kl.09.30. Vi packade in alla fem barnen (9, 5, 4, 3 och 2 år gamla) i bilen och började åka. När vi kom fram till Martin Olsson i Årsta tog det tvärstopp. Världens bilkö! Vi köade, köade, köade och köade. Barnen var helt otroligt duktiga. Vi insåg snabbt att vi skulle missa Karlsson på taket kl.11 men tänkte att vi bör hinna till Pippi kl.12. Efter 2 timmar (!) var vi äntligen framme på Junibacken och Pippiteatern hägrade. Såklart fanns det ingen parkering så jag lämna barnen och Nettan och körde ivägför att parkera. Efter några minuter ringer min mobil och Nettan tjuter att det är minst en timmes kö för att gå in. Gahhh! Ok, in med alla barn i bilen igen och så bestämde vi att vi åker till Lekslottet istället. Skulle ju ändå inte vara kul för barnen om de missade Pippiföreställningen också.

Vi gav dem varsitt äpple i bilen (vilket var den enda mat vi hade med oss) och började köra ut ur stan igen. Tack och lov var det inga köer alls till Lekslottet så vi var framme där kl.12.30. Tre timmar i bilen, hurra! Leia och Matilda belv jötteglada när de såg huset och började sjunga i baksätet. Det såg lite skumt ut för att vara en regnig dag. Det bör ha varit rätt fullt på parkeringen och nu stod det inga bilar alls. En fin skylt satt på dörren: SEMESTERSTÄNGT 5/8
Kan man ha mer otur. Just idag hade de stängt skiten. Man blir ju galen för mindre. Fem hungriga barn som ville leka blev än en gång besvikna.

Vi kom överens med dem om att testa Barnens Trollskog i Skärholmen istället. Mer otur än såhär kan man ju inte ha. Mycket riktigt så var det ju öppet där så vi klev in och ställde oss genast i könför att köpa lunch. Alla var ju superhungriga efter våra bilturer. När vi skulle beställa hade de utlovade pannkakorna tagit slut så det fick bli köttbullar och potatismos till barnen istället. Alla accepterade det som tur var. Sen började den eviga väntan, väntan, väntan, väntan. Var och frågade ett par gånger efter maten men insåg att det snart att det skulle ta evigheter. Folk hade väntat i mer än en timme. De stackare som jobbade på stället slet som djur för att få ut mat och många kunder klagade såklart. Det ska ju inte ta mer än en timme att få mat. Kl.14.30 kom så vår mat och det var fem hungriga barnmagar och två hungriga mammamagar som skulle mättas. Efter lite lek gick jag och pratade med en ur personalen och frågade hur de tänkte kompensera oss för den långa väntetiden. Jag tycker inte det är ok attt vänta så länge som vi fick göra. De lämnade igen pengar för min och Nettans mat så det kändes lite mer ok i alla fall.

Glass till barnen och sen mera lek innan det var dags att packa in alla fem i bilen och åka hem igen. Jag kan lova att det var två MYCKET trötta mammor (som till slut lyckats glädja barnen) som åkte hem.

Imorgon väntar nya äventyr med bilåkande. Då ska vi packa in fyra barn och åka till en arbetskamrats landställe utanför Nyköping. Ser jag minsta kö så lovar jag att vända innan allt går snett igen!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter som något som skulle kunna hända mig. :) otur att lekslottet var stängt. ha rinte varit där på hundra år det har blivit så dyrt jämfört med hur det var från början.

ha en trevlig dag i morron

Kram

2008-08-05 @ 22:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback