Tiden går så fort

För tre år sen började jag känna av lite små värkar och vår lilla prins Felix var på väg ut till den stora världen. Tre år, vart tog dem vägen? Har svårtatt förstå att det kan gå så fort. Nu har han blivit stora killen som charmar de flesta. Hela kvällen har gått till att förbereda inför stundande kalas. Kul men jobbigt på en gång. 
På förmiddagen kommer hela Felix dagisavdelning hit. Vi ska ha picnic på gräsmattan och äta glasstågstårta. Jag har förberett med en bricka med folie på. Har lagt ut rälsen som består av lakritssnören. Sen ska det på glass och Ballerinakakor som får bli hjulen. Tyvärr kan jag inte dekorera den med godis eftersom det är förbjudet på dagis och det är på nåder som vi får ha glass. Alla föräldrar på avdelningen kom överens om att glass är ok att bjuda på när barnet fyller år så jag håller mig till det. Har fått med mig tub helium från jobbet i söndags där det blev en hel del över så vi tänkte ge alla barnen en ballong innan de går tillbaka till dagis. 
På kvällen kommer hela tjocka släkten hit och vi ska bjuda på quinoasallad med kyckling, fetaost, tomater, krutonger och massa annat gott i. Sen blir det såklart fika efteråt. Ska baka cupcakes imorgon och dekorera dem. Har en hel del kvar att fixa med men det kommer bli så bra. Sen får vi vila i några dagar innan det blir barnkalas på fredag med alla andra kompisar. 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback