Tillbaka på jobbet

är jag för fyra veckor. Ångest är vad jag kallar det hela. Igår var en hemsk dag och när jag kom till dagis står min lilla prins i dörren och slänger sig runt min hals och säger: Mamma, jag har längtat efter dig hela dagen! Gahhh....... tänk om man ändå vore ekonomiskt oberoende och bara kunde vara hemma med barnen hela långa sommaren. Det hade ju inte varit fel. Han gick hela kvällen och pratade om att han längtat och letat efter mig. Lillplutt! 

Idag kändes det något bättre (kanske regnet gjorde sitt för att stävja min ångest). Lycka är dock att inse att man har kvar lite drygt 10 flextimmar som kan användas nu under mina sommarveckor. Helnöjd över dessa timmar. Kommer ändå inte få ut dessa i pengar och har definitivt inte för avsikt att återvända efter att jag pluggat klart. 

Bara 17 arbetsdagar kvar nu innan jag får mitt riktiga sommarlov........... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback