Sommar och semesterlängtan

Det märks verkligen att sommaren och semestern är i antågande. Solen skiner, det börjar bli varmare ute, vårens aktiviteter börjar nå sitt slut och det är avslutningar på gång. Själv ska jag för första gången under 2000-talet få ett sommarlov. Häftigt! Fast jag ska ju förståss jobba i juni men sen är det mitt riktiga sommarlov som börjar. Gäller att njuta nu i sommar för jag har bara ett sommarlov.

Tilda & Melvin på simskola
Simskolan slutade för någon vecka sen och här är min busa med kompisen Melvin.

Har varit superkul med simskolan då Matilda och Melvin har så kul när de ses. Det har inte alltid funnits tid i veckorna så söndagarnas simskola har varit så roligt. Jag är imponerad av hur mycket de lärt sig under dessa 10 gånger. Matilda simmar runt 5 meter själv och Melvin är på god väg han med. Ibland simmar de längre men då  fuskar de lite och sätter i foten i botten men det vill de inte erkänna.

Har varit och handlat sommarpresenter till förskolepersonalen idag. Allt är så stressigt. Imorgon har de sin sommarfest på dagis och barnen ska uppträda. Temat i år är färg och form. Vi är några föräldrar som gått ihop och samlat till en present till personalen. Jag är en stor beundrare av förskolepersonal. Att de orkar dag ut och dag in! Nu kommer ju deras belöning. Sommaren! Det är nu de verkligen får njuta av sitt arbete och kan vara ute. Men fy och hemska tanke när de ska klä på 20 barn galonisar och ännu värre, klä av leriga galonisar....... Nä, en stor eloge till all förskolepersonal. Jag har handlat varsin picknickorg till personalen på Matildas avdelning. Lite vin, en filt, vinöppnare, chips, servetter osv. Till Felix personal har en annan mamma handlat. Var lite pysslig ikväll och gjorde varsitt kort också.

Till förskolepersonalen
Jobbar på att bli bättre på att skapa fina kort. Detta var dock helt ok. Har inte gjort så mycket kort med hänglarstämplar tidigare.

Nu är det definitivt dags att krypa i säng om jag ska orka med morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback