Trött på sjukdomar

är jag. Felix har fortfarande feber och den har knappt gått ner. Nu har han fått som nässelutslag på fötterna också. Suck!
När jag kom innaför dörren efter jobbet sa han: - Mamma, jag har varit polis hela dagen. Så gullig. Han har haft på sig sin kära polispyjamas en hel dag. Nu ligger han i vår säng den lilla sjuklingen. Han är så söt med sina älskade gosedjur. Idag sa han till Jens:
- Pappa jag älskar Herr Nilsson!

Det är egentligen Matildas lilla Herr Nilssonapa som hon köpte när var på Astrid Lindgrens Värld sommaren -07. Snäll som hon är har hon gett bort den till sin lillebror som blev störtförälskad i den någon månad efteråt. Sen dess har Herr Nilsson hängt med både lite här och där och emellanåt bott i bokhyllan.

Mina föräldrar kom hem från Malaysia nyligen och hade då med sig mjuka härliga gosedjur med Barbapapa. Tilda fick Barbapapa och Felix fick den fina BarbaSkön. De är verkligen supergosiga. Dyra här hemma men billiga i Malaysia. Båda barnen har gillat dem från första början och BarbaSkön har sovit med Felix sen han fick honom. Nu ikväll när det var dags att somna låg vi i vår säng (för ovanlighetens skull). De somnar nästan allatid i sina egna sängar men han är ju sjuk och så kollad evi lite på tv. Jens kommer in och säger till Felix att lägga sig i sin säng men det vill han verkligen inte. Då säger han att Herr Nilsson och BarbaSkön ligger ju där och väntar på dig. - Nä, kom hit med min Her Nilsson och BarbaSkön pappa, de ska sova med mig här.

Sagt och gjort. Nu ligger han här min lilla sjuka prins och sussar sött. Jag kommer dock bära över honom till hans säng för då sover vi bäst allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback