Det är mycket nu

I måndags började jag min praktik. Är kul och spännande att lära sig massor av nytt. Var ute på ett event i tisdags så det var full rulle från start med förberedelser och sen arbetet på plats. Det är rätt stor skillnad att arbeta där jag är nu eller på Försäkringskassan.

Myndighet vs Privat
Äldre kollegor vs Unga kollegor
Långa fikaraster vs inga fikaraster

Haha, men kul är det och jag har ju längtat efter just förändringen och nu är den här. Det blir längre dagar och jag är sällan hemma före kl.18 men det får det vara värt nu. Jag vill verkligen satsa på mig själv ett tag. Barnen får sitt ändå och jag känner inte att jag försummar dem på något sätt. Jag kommer ju jobba deto mindre på helgerna nu även om det blir en del sånt med. Är svårt att få allt att gå ihop som student utan den lönen faktiskt. Då skulle jag få göra avkall på saker jag inte vill. Än så länge trivs jag bra på mitt nya jobb och hoppas det ska fortsätta och leda till en anställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback